- 44-200 Rybnik
- tel: 32 4329540, fax: 32 4329550
- e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
E-Doręczenia: AE:PL-38367-13894-GAVIT-24
Zarząd Dróg Miejskich w Rybniku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojego serwisu internetowego zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego zdm.rybnik.pl Zarządu Dróg Miejskch w Rybniku.
Data publikacji serwisu internetowego: 01 stycznia 2025 r.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 01 stycznia 2025 r.
Strona jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Oświadczenie sporządzono dnia 1 stycznia 2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pan Dariusz Lepich, adres poczty elektronicznej to
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Do budynku można podjechać bezpośrednio od ul. Jankowickiej.
Budynek posiada jedno wejścia ogólnodostępne. Wejście wymaga pokonania biegu schodowego. Bieg schodowy wyposażony jest w platformę schodową, która umożliwia wejście na parter budynku osobom niepełnosprawnym. Drzwi wejściowe do budynku wyposażone są system umożliwiający wejście za pomocą dedykowanej karty lub za pomocą domofonu.
W budynku na parterze znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku brak zainstalowanej pętli indukcyjnej.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Kontakt: email –
Do budynku prowadzi jedno wejście ogólnodostępne od strony ul. Rzecznej z drzwiami wyposażonymi w samozamykacz. Wejście jest podwyższone w stosunku do poziomu gruntu. Brak możliwości przejazdu wózków. Toalety dla osób niepełnosprawnych (płatne, ogólnodostępne) znajdują się w budynku z wejściem od chodnika.
Obok budynku znajduje się parking miejski na którym wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku brak zainstalowanej pętli indukcyjnej.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Kontakt: email –
E-Doręczenia: AE:PL-38367-13894-GAVIT-24
Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich
Łukasz Karbowiński
Z-ca dyrektora ds. technicznych
Marcin Usarek
Z-ca dyrektora ds. pasa drogowego i inwestycji
Piotr Łuc
Informujemy, że wszystkie rozmowy telefoniczne są rejestrowane.
Na początku grudnia 2024 roku Zarząd Dróg Miejskich w Rybniku (wcześniej Rybnickie Służby Komunalne) podpisał umowę z wykonawcą na remont nawierzchni jezdni i chodników ul. Stawowej – na odcinku od skrzyżowania z ul. Mikołowską do skrzyżowania z ul. ks. Henryka Groborza, wraz z tarczą samego skrzyżowania. Długość modernizowanego odcinka wynosi 750 metrów.
Zakres inwestycji obejmuje wymianę nawierzchni jezdni, remont chodników i zjazdów oraz wykonanie nowego oznakowania poziomego. Prace rozpoczęły się wiosną 2025 roku i potrwają do końca lipca. Droga zostanie oddana do użytku niezwłocznie po zakończeniu robót.
Miasto Rybnik pozyskało na realizację zadania bezzwrotne dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – edycja 2024. Uzyskana kwota w wysokości 854 040,60 zł znacząco obniżyła udział środków pochodzących z budżetu Miasta.